Ακολούθησέ μας στο Facebook

Σοκ! Στο 30% η νοθεία στα καύσιμα


Λαθραία ή νοθευμένα με διαλύτες σε ποσοστό 30% είναι τα καύσιμα που διακινούνται σήμερα στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με όσα κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ), Θέμης Κιουρτζής κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Κιουρτζής παράλληλα επεσήμανε ότι μόλις το 6%-7% των πρατηρίων της χώρας  υπολογίζεται πως είναι υπαίτια για την παραβατικότητα, που έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, στερώντας πολύτιμα έσοδα από το κράτος. Σύμφωνα με τον ίδιο, το κόστος της παραβατικότητας που σχετίζεται με τα καύσιμα για το ελληνικό κράτος, κυρίως λόγω διαφυγής φόρων, υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να αποκλείεται να φτάνει ακόμα και στο 1 δισ. ευρώ!

Όλα ξεκινούν από την Αθήνα

Η καρδιά του προβλήματος της παραβατικότητας, είναι σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΠΕΚ η Αθήνα ενώ την τελευταία τριετία, το πρόβλημα έχει εξαπλωθεί σε Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της χώρας με τα «πειραγμένα» συστήματα εισροών-εκροών, που δεν παρακολουθούν όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας του καυσίμου και καταδολιεύονται από τους παραβάτες.

Το γεγονός ότι, επιπροσθέτως, οι έλεγχοι δεν είναι επαρκείς, επιτρέπει στους επιτήδειους των «κλεφτομάγαζων» να δρουν ανενόχλητοι, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Κιουρτζής. «Μπορεί το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια να κατέστη υποχρωτικό στα αστικά κέντρα το 2013 και στην υπόλοιπη χώρα το 2014, αλλά είναι τόσο διαβλητό, ώστε αδυνατεί να καταγράψει τις παραβατικές συμπεριφορές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιουρτζής.

Τα συστήματα εισροών-εκροών

Κατά τον γενικό γραμματέα της ΠΟΠΕΚ Γιάννη Μαυράκη και τον αντιπρόεδρο της ΕΝ.ΒΕ.Θ, Χρήστο Σταυράκη, στην ελληνική αγορά υπάρχουν σήμερα περίπου 35 διαφορετικά συστήματα εισροών-εκροών, τα οποία εγκαθίστανται από ιδιωτικές εταιρείες, αντί για ένα ενιαίο, γεγονός που διευκολύνει την παραβατικότητα. Παράλληλα, ο κ. Σταυράκης διερωτήθηκε πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν σήμερα πρατήρια που πουλάνε στη λιανική σε τιμή χαμηλότερη από αυτή που προμηθεύονται το καύσιμο από τα διυλιστήρια, εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών ως προς τις αφύσικα χαμηλές τιμές.

Κατά τον κ. Κιουρτζή, οι πρατηριούχοι, σε μεγάλο βαθμό οικογενειακές επιχειρήσεις, παρότι συχνά εμφανίζονται να κερδοσκοπούν, στην πραγματικότητα έχουν πολύ μικρά περιθώρια κέρδους.

«Στο διάστημα 1/1/2021-1/6/2022, η τιμή του αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 100% και των διυλισμένων καυσίμων πάνω από 200%. Τα διυλιστήρια τριπλασίασαν το περιθώριο κέρδους τους, ενώ οι πρατηριούχοι κρατάμε άμυνα για να σώσουμε τις επιχειρήσεις μας, με περιθώριο κέρδους μόλις 3%-4%» είπε και υποστήριξε πως την τελευταία δεκαετία 3.000 πρατήρια-οικογενειακές επιχειρήσεις έχουν κλείσει ή άλλαξαν χέρια, περνώντας σε πολλές περιπτώσεις, είτε σε θυγατρικές διυλιστηρίων, είτε σε ιδιοκτήτες που λειτουργούν παραβατικά (από τα πρατήρια αυτά, που έχουν πληγεί την τελευταία δεκαετία, πολύ σημαντικό ποσοστό βρίσκεται στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία επηρεάζεται ιδιαίτερα, λόγω της γειτνίασης με χώρες όπου το κόστος των καυσίμων είναι πολύ χαμηλότερο.  Ιδιαίτερα πλήττονται περιοχές όπως το Κιλκίς ή οι Σέρρες, όπου το 30% των πρατηρίων εκτιμάται πως έχουν κλείσει την τελευταία δεκαετία. Μάλιστα, οι πρατηριούχοι προτείνουν τη θεσμοθέτηση «κάρτας πολίτη» για τις περιοχές της χώρας που γειτνιάζουν με τέτοιες χώρες, ώστε οι πολίτες να έχουν κίνητρο να γεμίζουν εντός των συνόρων.

Η παραβατικότητα στα καύσιμα εντοπίζεται, σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή, σε τρία πεδία:

Πρώτον, στη διακίνηση λαθραίου καυσίμου, που προορίζεται για εξαγωγή, αλλά τελικά δεν περνάει ποτέ τα σύνορα, παρά επιστρέφει στην Ελλάδα και μπαίνει παρανόμως στις δεξαμενές, με αποτέλεσμα οι επιτήδειοι να κερδίζουν από τους φόρους που κανονικά επιβαρύνουν το καύσιμο (1 ευρώ/λίτρο στη βενζίνη).

Δεύτερον, στη νοθεία με διαλύτες όπως η τολουόλη, που στοιχίζουν πολύ φθηνά  200 ευρώ/τόνος έναντι 2200 ευρώ/τόνος για τη βενζίνη– και δεν ανιχνεύονται στο καύσιμο ακόμα και αν αναμειχθούν σε μεγάλες ποσότητες.

Και, τρίτον, στην κλοπή στο σύστημα εισροών-εκροών των πρατηρίων. Με την καταδολίευση του συστήματος, μεταξύ άλλων, δηλώνεται μικρότερη ποσότητα από αυτή που αγοράζει ο καταναλωτής και το πλεόνασμα πωλείται σε άλλο άτομο ή μια ποσότητα πωλείται δύο φορές, με τους επιτήδειους να βάζουν στην τσέπη τους όλο το κέρδος, χωρίς να καταβάλουν φόρους.

https://www.newsauto.gr/news/sok-sto-30-i-nothia-sta-kafsima/

Σοκ! Η νοθεία στα καύσιμα αποκαλύπτεται μόνο αν είναι 50% (+video)

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης, για τη νοθεία στα καύσιμα μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι.

Όπως ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά: «Οι τιμές στα καύσιμα έχουν μειωθεί και τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Τον Μάιο είχα κάνει πρόβλεψη ότι θα είναι ο μήνας με τις υψηλότερες τιμές και μετά θα αρχίσει να πέφτει η τιμή, όπως συνέβη.  Ξύλο να χτυπήσω… γιατί όλα εξαρτώνται από το διεθνές περιβάλλον σε αυτό τον τομέα, άρα είμαστε πολύ ευάλωτοι, αλλά πάντως η τιμή αυτή τη στιγμή είναι πολύ καλύτερη από ότι ήταν πριν από μερικές εβδομάδες. Επίσης, η εκκίνηση του Fuel Pass 2 μειώνουν ακόμη περισσότερο τις τιμές των καυσίμων.

Ωστόσο, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται ότι επιλέγουν το ποσό της επιδότησης να κατατεθεί στον τραπεζικό τους λογαριασμό αντί της άυλης κάρτας που περιλαμβάνει και αυξημένα ποσά επιβεβαιώνοντας ότι θέλουν τα μετρητά να τα χρησιμοποιήσουν όχι μόνο για αγορά καυσίμων αλλά και για άλλα προϊόντα».

Όσον αφορά στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι έχουν επιβληθεί πάρα πολλά πρόστιμα σε βενζινάδικα για αισχροκέρδεια.

Για την νοθεία καυσίμων ο Υπουργός τόνισε ότι: «Έχει ήδη μπει λουκέτο σε δύο πρατήρια για νοθεία, ωστόσο η νοθεία στα καύσιμα είναι εξαιρετικά δύσκολη να ανευρεθεί και μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι: «Πρέπει να έχει πάνω από 50% νοθεία για να το πιάσουν οι τεχνικοί έλεγχοι των Αρχών! Άρα αν κάποιος πρατηριούχος κάνει 40% νοθεία οι Αρχές δεν μπορούν να τον πιάσουν! Η τεχνολογία της νοθείας είναι πολύ πιο μπροστά από τα συστήματα ελέγχων».

Επίσης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποκάλυψε ότι χάλασε και το υπουργικό αυτοκίνητο από νοθευμένη βενζίνη! Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Έχει συμβεί και σε εμένα να βάλουν νοθευμένη βενζίνη στο υπουργικό αυτοκίνητο, στείλαμε έλεγχο και το καύσιμο φάνηκε ότι είναι μια χαρά!»

Δείτε το σχετικό video με τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη:

https://www.newsauto.gr/news/sok-i-nothia-sta-kafsima-apokaliptete-mono-an-ine-50/

Η νοθεία στα καύσιμα «καίει» τους κινητήρες

Μεγάλες διαστάσεις έχει πάρει το τελευταίο διάστημα το ζήτημα της νοθείας των καυσίμων.

Οι καταναλωτές πέρα από τις υψηλές τιμές των καυσίμων τους τελευταίους μήνες, έχουν να αντιμετωπίσουν και την απληστία μερικών πρατηριούχων που έχουν αναγάγει την νοθεία της βενζίνης σε επιστήμη, με μοναδικό στόχο βέβαια το κέρδος και την αρπαχτή.

Με το φαινόμενο, νοθευμένη βενζίνη, να αποκτά τεράστιες διαστάσεις και τα πρόστιμα να «πέφτουν βροχή», η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα δίνει στη δημοσιότητα τα στοιχεία όσων πωλούν νοθευμένη βενζίνη, προς γνώση των πολιτών και συμμόρφωση των παραβατών.

Τι δηλώνουν στη «Ζούγκλα» για το θέμα οι επικεφαλής των πρατηριούχων υγρών καυσίμων

Για αύξηση της νοθείας ως αποτέλεσμα της ενεργειακής κρίσης κάνει λόγο η πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, μέλος και υπεύθυνη του γραφείου Τύπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, Μαρία Ζάγκα. Η ίδια συμβουλεύει τους καταναλωτές να μην αλλάζουν πρατήρια για φθηνότερη βενζίνη και να καταγγέλλουν στις αρμόδιες Αρχές όσους παραβατούν.

Ο πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και νυν αντιπρόεδρος πρατηριούχων Αττικής, Γιώργος Ασμάτογλου, δήλωσε ότι δεν γνωρίζουμε το ποσοστό που υπάρχει αυτή η παραβατικότητα καθώς και τα χημικά που μπαίνουνε μέσα στην βενζίνη, δημιουργούν πρόβλημα σε βάθος χρόνου στην αντλία της βενζίνης. Ανέφερε ότι η δυσπιστία των καταναλωτών έναντι της πλειοψηφίας των πρατηριούχων που είναι σωστοί με τον πελάτη, τους δημιουργεί πρόβλημα. Ο ίδιος αμφισβήτησε τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη, ενώ και εκείνος συμβουλεύει τους καταναλωτές να μην αλλάζουν πρατήριο και να μην δελεάζονται από τις χαμηλότερες τιμές άλλων πρατηρίων. Τέλος, δίνει συμβουλές στους καταναλωτές που πάνε τα οχήματά τους στα συνεργεία ζητώντας από τους τεχνικούς να είναι σίγουροι στο να λένε για το που είναι η βλάβη. Οι βλάβες τονίζει ότι δημιουργούνται μακροπρόθεσμα και ζητάει από το κράτος να προστατεύσει τους καταναλωτές.

Πώς θα καταλάβω ότι μου έβαλαν νοθευμένη βενζίνη;

Φυσικά την ώρα που το καύσιμο μεταφέρεται από την αντλία στο ντεπόζιτο, κανείς δεν μπορεί να έχει σαφή εικόνα για την ποιότητα του, όμως μετά από λίγα λεπτά και χιλιόμετρα, ο κινητήρας θα μας δώσει τις πρώτες ενδείξεις.

Πιο συγκεκριμένα και εάν το καύσιμο έχει νοθευτεί σε μεγάλο βαθμό, θα παρατηρήσουμε αρρυθμίες στις στροφές του κινητήρα, όσο αυτός λειτουργεί στο ρελαντί. Σταματημένοι δηλαδή σε ένα φανάρι, θα δείτε το στροφόμετρο να ανεβοκατεβαίνει και θα νιώσετε στα πόδια σας τον κινητήρα να μην έχει την γνωστή σταθερή και εύρυθμη λειτουργία. 

Παράλληλα με τη παραπάνω αίσθηση, ή και ξεχωριστά, υπάρχει περίπτωση να ανάψει στον πίνακα οργάνων το λαμπάκι του Check Engine, το οποίο δείχνει πως πρέπει να ελεγχθεί το όχημα άμεσα από συνεργείο για να προλάβουμε κάποια πιο κοστοβόρα ζημιά. 

Ακόμη, σε ένα νοθευμένο καύσιμο, η καύση δεν γίνεται σωστά με αποτέλεσμα η κατανάλωση να αυξάνεται δυσανάλογα και ο δείκτης καυσίμου να κατεβαίνει πολύ πιο γρήγορα από το συνηθισμένο. 

Η «κακή» βενζίνη μπορεί να προκαλέσει και μηχανικά προβλήματα, όπως στον καταλύτη αλλά ακόμα και στο εσωτερικό του κινητήρα, κάτι που μπορεί να μεταφραστεί σε εκατοντάδες ευρώ. 

https://www.zougla.gr/greece/article/i-no8ia-sta-kafsima-kei-tous-kinitires-2027682


© all rights reserved
made with by templateszoo